Totaal aantal pageviews

zondag 22 januari 2017

De cirkel weer rond...

Ruim drie maanden was ik "van de wereld", Facebook en andere media waren minder dan relatief...
De mensen in mijn schil wisten wat de reden was, anderen iets daarbuiten vermoedden wat, en sommigen wisten het ook niet...
Ruim 11 jaar werk ik nu bij Schoneveld Breeding, en ruim 11 jaar heeft de liefde van mijn leven gevochten tegen kanker. Gevochten, maar al die die tijd het leven geleefd, vol passie en hartstocht..
En ik vocht met hem mee..

Drie maanden geleden viel het zwaard van Damocles dan toch onverbiddelijk.
Van mijn werk kreeg ik alle ruimte om daar te zijn waar ik nodig was, bij mijn Lief..
Zo dankbaar ben ik daarvoor, zo dankbaar en blij ook met alle steun en medeleven van collega's.
Zo geraakt door mensen uit mijn omgeving die het wisten...
Zo gesteund ook....

7 januari heeft mijn Lief deze wereld waardig verlaten, waardig en sterk zoals hij was..
En hij heeft een leven vol liefde achtergelaten, ik heb rugzakken vol, genoeg voor de rest van mijn leven...

Morgen ga ik weer aan het werk, mijn werk waar ik zo enorm veel voldoening in vind, bij een bedrijf dat niet zomaar een bedrijf is maar veel meer dan dat, een wezenlijk deel van mijn leven.
Collega's die soms meer zijn dan collega's, meer voelen als vrienden of familie...

Bloemisten uit mijn werk die zoveel meer zijn dan zomaar een bloemist..
Die op hun zo eigen prachtige manier vormgeven aan wat precies past..

Zonder iemand tekort te willen doen wil ik hier toch een enorme liefdevolle knuffel geven aan Marcus en Jennifer Trouw van Puur Bloemen in Twello. Samen met Kimberly hebben zij precies gevoeld welke bloemen mijn Lief op zijn leven geschreven stonden, dat gaat heel veel verder dan "een opdracht"..

En dus ga ik morgenochtend weer aan mijn werk dat ik met zoveel passie en overgave doe, met als motto een zin uit mijn lijflied.. "heb het leven lief" van Liesbeth List.
"Ontwapen je verdriet met dezelfde overgave als waarmee je huilt, je kunt uit je as herrijzen.."

En dus omarm ik de bloemen die bij hem hoorden, de Strelitzia, Paradijsvogel als hij was, de Gloriosa, glorieus als hij was, de Magnolia, in een ultieme uitbarsting, voorzichtig ontluikende narcisjes, en nog veel meer..
En natuurlijk met bamboe uit eigen tuin, doordonderend en niet te stuiten, een onlosmakelijke erfenis van Patty Schoneveld, bijzonder mens en dierbare vriend...

En zo is de cirkel weer rond...



2 opmerkingen:

  1. Bloemen die zoveel zeggen in al hun schoonheid en op die manier troost kunnen geven.... zo mooi Carin....Stil van....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Carin, ik wens je veel paradijsvogels, Gloriosa's, Magnolia's en andere kleurrijke dingen toe om kracht te krijgen en door te gaan. Liefs van Margriet (zus Kitty)

    BeantwoordenVerwijderen