Totaal aantal pageviews

donderdag 2 februari 2017

De cirkels gaan door..

Wat een bijzondere dag....

Ik weet niet of ik dit nu moet schrijven op mijn blog verhalen uit de sierteelt, of op mijn vlammetjes.

Het past bij allebei, vlammen doet het in elk geval...

 

Vandaag was ik na een turbulente verhuizing toch even op mijn werk.

Heel bewust, want vandaag zou Pepijn Schoneveld langskomen op het bedrijf met een cameraploeg van Omroep Gelderland voor een documentaire over hem en zijn nieuwe show.

Pepijn is cabaretier en acteur en wordt steeds bekender.

Pepijn is ook ook de zoon van Patty en Rens Schoneveld, oprichters van het bedrijf waar ik werk, al lang geleden overgenomen door Peter van de Pol, de huidige eigenaar.

 

Patty had een bijzondere band met Sjef, mijn Lief, maatjes in veel, maatjes in kanker, maatjes in verschrikkelijk lachen, diepzinnige gesprekken, maatjes in kunst...

 

Dat maakte Pepijn's bezoek vandaag extra bijzonder.

Dingen gebeuren niet zomaar en wanneer je het toelaat kun je zoveel diepere lagen bereiken..

 

Dat gebeurde mij vandaag...

Het was genieten om Pepijn terug te zien gaan naar zijn jeugd, zijn roots.

Het was ontroerend te zien hoeveel gelaatsuitdrukkingen en bewegingen hij van zijn vader had.

Gezichtsuitdrukkingen liegen niet..

Het was indrukwekkend om te zien wat voor man hij is geworden..

 

Dat alles gaf het een extra dimensie vanmorgen.

En nu? 

Nu zit ik na te mijmeren en zomaar opeens heb ik een visioen van Patty en Sjef, samen ergens daar, bulderend van de lach, tranen met tuiten van het lachen samen, maatjes voor altijd, in een bijzondere verbondenheid die verder gaat dan dit leven..

 

En ik weet dat het waar is, dat het daar is..

En zo zit ik dit hier dus met een enorme glimlach op mijn gezicht te schrijven en ik voel alleen maar  liefde en vrede voor twee bijzondere mannen die elk zo hun unieke footprint hebben achtergelaten, onmiskenbaar en onuitwisbaar..

 

Niet te doven vlammetjes waarvan één uit de sierteelt en de ander uit het onderwijs.

En ook Pepijn maakt zijn eigen footprint.

 

De cirkels gaan door...

 

(Noot: het interview met Pepijn wordt 16 februari uitgezonden op Omroep Gelderland in het programma "uit met Esther", vanaf 17.20 uur)

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten