Totaal aantal pageviews

donderdag 11 juni 2015

De kers of de slagroom?

Deze week zijn er de Flower Trials, niet te missen in tuinbouwland.
Vanuit de hele wereld bezoeken kwekers de verschillende locaties van veredelaars om de nieuwste soorten planten en bloemen te bekijken en dat is een feestje.
En bij een feestje hoort een taart.
Ik ben dol op feestjes, en wat was het genieten op de Flower Trials.
Zelf was ik voornamelijk in de Monsterkas van Flora Holland, waar niet alleen onze producten getoond werden maar ook de verschillende verbindingen in de keten.
De presentatie was echt prachtig, alle collega's straalden enthousiasme uit en dat kwam weer in het quadraat terug door het enthousiasme van de bezoekers.
En als je dan al wat jaren je weg vindt in deze prachtige sector dan leer je ook steeds meer mensen kennen. Mensen die je soms alleen "spreekt" via mail of Social Media maar met wie je een band opbouwt. Zoals je soms ook goede vrienden heel lang niet kunt zien en dan extra blij bent elkaar weer te ontmoeten, bij voorbeeld op een feestje.
Voor mij was het een feest van herkenning, van ontmoeten, en naar wat ik voorbij heb zien komen in alle berichtgeving was het zeker niet alleen voor mij een feestje.
Prachtige bedrijven, trotse tuinders, een nieuwsgierige handel en retail, en natuurlijk bevlogen mensen, elk met hun eigen specialiteit, kennis en kunde.
Vandaag, vrijdag, is de laatste dag van de FlowerTrials.
Vanavond is het feestje afgelopen, worden de slingers weer afgehaald en het servies opgeruimd.

En ik zit thuis, na te genieten met een groot stuk taart met slagroom, lekker....
Maar met al dat lekkers is mijn kers op de taart die warme ontmoetingen waar ongetwijfeld weer heel veel moois uit gaat ontstaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten