Totaal aantal pageviews

maandag 28 december 2015

Onbekende verhalen

Met de Kerst net weer achter ons en de jaarwisseling in het vooruitzicht is het ook de tijd van terugkijken, terugkijken naar wat het afgelopen jaar ons gebracht heeft.
Dat mag en dat is goed.
Het is goed om daar in een periode van bezinning even bij stil te staan, er de tijd voor te nemen.
In onze maatschappij worden we vaak al zoveel geleefd, laten we ons vaak ook zoveel leven.
Het is de kunst om dan de essentie niet uit het oog te verliezen, tijd te nemen voor oude en nieuwe verhalen.

In onze missie staat onder andere dat wij in onze veredeling een hoger teelt- en marktrendement voor de gehele keten nastreven en inspirerend woon- en leef plezier voor de consument. In onze communicatielijnen is de hashtag #kwekeringoedemarktpositiebrengen een inmiddels veelgebruikte. En dat is geen loze kreet, dat is wat wij doen, waar wij voor staan.

Als we terugkijken kunnen we constateren dat wij zowel nationaal als internationaal meer in beeld komen bij kwekers, en niet alleen vanwege onze sterke genetica.
Van veel groter belang is het actief meedenken met “onze” kwekers, hen actief ondersteunen in teelt, verkoop en marketing, samen verbindingen aangaan. Lokaal en regionaal in binnen- en buitenland. En dat doen we met overtuiging. Een overtuiging die is verankerd in onze bedrijfshistorie en een overtuiging die voor ons ook in de toekomst van essentieel belang is.

Ook het samenspel met andere ketenpartners is meer en meer strategisch geworden en deze gezamenlijke ontdekkingsreis is nog lang niet afgelopen.
We hebben het afgelopen jaar veel geleerd over tuincentra en de wondere wereld van de bloemisten. Wat hebben we in Nederland toch veel kwaliteit in huis als het om de sierteelt gaat.
En wat mogen we er met z’n allen trots op zijn dat we internationaal overal in beeld zijn.
Haute-couture, de uitreiking van de Nobelprijs, de jaarlijkse Paastoespraak van de Paus, de vele sportevenementen, overal en altijd zijn er Nederlanders aan het werk of er nauw bij betrokken.

We hebben het dan over mensen, mensen die dit allemaal met passie en overtuiging doen, omdat ze erin geloven, omdat ze de schoonheid van bloemen en planten zien.
Die passie gaat van zaadje of stekje tot plant en vandaaruit verder, verder de keten in tot de eindbestemming, die steeds weer unieke consument die eigenlijk de ultieme hoofdprijs heeft.
De hoofdprijs, de som van al die passie bij elkaar opgeteld, al die vaardige handen, al dat geduld, de uren, weken, maanden of jaren waarin het product zo heeft kunnen uitgroeien tot die ene speciale creatie op tafel, in de vensterbank of op het terras.

De spil in deze keten is de kweker. Zonder kweker heeft een veredelaar of jonge plantenproducent geen bestaansrecht. Zonder kweker geen veiling. Zonder kweker heeft de bloemist, toparrangeur, tuincentrum of supermarkt geen bloemen of planten om te verwerken.
Zonder kweker zijn er weinig of geen bloemen om op tafel te zetten, geen kamerplanten.

Dàt verhaal vertellen en verbeelden is vaak nog te onbekend en verdient het om verteld te worden.
En dat is wat we ook het komend jaar nog veel meer zullen gaan doen..

Het verhaal van………


Ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2016


Geen opmerkingen:

Een reactie posten